Sdílejte:

Transformace IT správy s Endpoint Central

Optimalizace a posílení bezpečnosti IT s ManageEngine

Publikováno: 25. 10. 2024
Software,Development,For,Different,Devices.,Process,Of,Optimization,,Debugging,Program

Často se setkáváme s tím, že se firmy potýkají s problémy rozptýlené IT správy a neefektivního využívání zdrojů. Tyto firmy mají různé operační systémy na svých zařízeních a mnohdy potřebují centralizovat správu bez narušení každodenního provozu. Řešení takové situace je Endpoint Central od společnosti ManageEngine, dříve známé jako Desktop Central. Je to nástroj, který přináší novou úroveň automatizace a centralizace do řízení počítačů a přenosných zařízení. Nabízí jak cloudové, tak on-premises řešení a je dostupný i ve verzi pro poskytovatele řízených služeb (MSP).  

Endpoint Central je vhodný pro IT administrátory a firmy, které potřebují centralizovaně spravovat a zabezpečovat různá koncová zařízení v síti, jako jsou počítače, servery, mobilní telefony a tablety. Aplikace je ideální pro firmy všech velikostí, které hledají komplexní řešení pro správu zařízení, zahrnující funkce jako distribuci softwaru, správu záplat, vzdálený přístup, inventarizaci hardwaru a softwaru a zabezpečení mobilních zařízení. Řešení umožňuje centrálně spravovat PC, která jsou zapojená v doméně Active Directory i PC ve Workgroup bez centrální správy. Na PC s OS Windows 10 a 11 lze aplikovat konfigurace, které přebírá instalovaný agent a současně je možné je spravovat přes správu mobilních zařízení (MDM). 

Automatizace a podpora více platforem

Endpoint Central automatizuje IT procesy od konfigurace OS Windows, Linux a MacOS po distribuci softwaru a aktualizací. To šetří čas a minimalizuje chyby. Nabízí také možnost vytváření bezpečnostních opatření, jako je blokace nežádoucího softwaru.

Implementace v praxi:

  1. Výzvy: Různá operační prostředí, správa mimo Active Directory a manuální procesy zpomalující IT.
  2. Řešení: Endpoint Central sjednocuje správu do jedné konzole, automatizuje instalaci softwaru a správu oprav.
  3. Výsledek: 40% snížení času na správu IT a 25 % zvýšení produktivity. Rychlá diagnostika a vzdálená správa snižují výpadky.
 

Klíčové výhody:

  • Nastavení a identifikace zařízení z jednoho místa.
  • Rychlá distribuce softwaru a aktualizací.
  • Rychlé řešení incidentů s možností vzdáleného přístupu a integrace s ManageEngine ServiceDesk Plus.
  • Detailní přehled a kontrola nad zařízeními.
  • Provoz na vlastním serveru nebo v cloudu výrobce.
  • Možnost přepnutí do českého jazyka.
  • Správa je intuitivní s kvalitní dokumentací a podporou výrobce.
  • Licenční politika umožňuje rozšiřovat funkcionality dle potřeb.
Central-Based-management-IT-scaled.jpg

Důvody pro využívání Endpoint Central

  • Centralizovaná správa z jednoho místa zjednodušuje administrativu a zvyšuje efektivitu.
  • Automatizace rutinních úkolů šetří čas a minimalizuje chyby.
  • Zvýšená bezpečnost díky pravidelným aktualizacím.
  • Vzdálený přístup a rychlá podpora snižují prostoje.
  • Detailní inventarizace hardwaru a softwaru usnadňuje správu majetku.
  • Soulad s předpisy a politikami.
  • Správa mobilních zařízení podporuje BYOD (bring your own device).
  • Škálovatelnost pro malé i velké organizace.
  • Reportování a analýza pro lepší rozhodování.
  • Snížení nákladů díky efektivní správě a automatizaci.

Pokročilé funkce

  • Správa oprav: Automatizované nasazení aktualizací s možností testování jejich stability. 
  • Integrace systémů: Podpora pro aplikace ManageEngine a detailní analýza dat. 
  • Bezpečnostní směrnice: Blokace nechtěných aplikací a tvorba whitelistů aplikací. 
  • Vzdálená správa: Přímý přístup k zařízením uživatelů z pozice správce. 
  • Správa mobilních zařízení: Komplexní kontrola nad zařízeními s Androidem, iOS a Windows. 
  • Správa externích zařízení: Kontrola a omezení externích USB a Flash disků a dalšími zařízeními (CDROM, mobil přes USB, Bluetooth, tiskárny atd.) 
Pokrocile-funkce.jpg

Závěr

Endpoint Central je více než jen nástroj – jeho využití představuje strategické řešení pro firmy, které chtějí posílit svou IT infrastrukturu a zvýšit efektivitu. Naše zkušenosti s jeho implementací nám umožňují s jistotou doporučovat toto řešení našim zákazníkům, kteří usilují o moderní a centralizovaný přístup ke správě IT zdrojů. Endpoint Central může stejně jako našim zákazníkům pomoci i vám. Chcete vědět více? Kontaktujte nás zde 

Starší příspěvky:

Implementace umělé inteligence do firmy není jednorázová záležitost, ale komplexní proces, který vyžaduje strategické plánování a koordinaci napříč různými odděleními. Rádi

Kybernetické hrozby neustále rostou, a proto je role CISO (Chief Information Security Officer) nepostradatelná pro každou moderní organizaci. CISO je zodpovědný

Transformace IT správy s Endpoint Central

Software,Development,For,Different,Devices.,Process,Of,Optimization,,Debugging,Program

Často se setkáváme s tím, že se firmy potýkají s problémy rozptýlené IT správy a neefektivního využívání zdrojů. Tyto firmy mají různé operační systémy na svých zařízeních a mnohdy potřebují centralizovat správu bez narušení každodenního provozu. Řešení takové situace je Endpoint Central od společnosti ManageEngine, dříve známé jako Desktop Central. Je to nástroj, který přináší novou úroveň automatizace a centralizace do řízení počítačů a přenosných zařízení. Nabízí jak cloudové, tak on-premises řešení a je dostupný i ve verzi pro poskytovatele řízených služeb (MSP).  

Endpoint Central je vhodný pro IT administrátory a firmy, které potřebují centralizovaně spravovat a zabezpečovat různá koncová zařízení v síti, jako jsou počítače, servery, mobilní telefony a tablety. Aplikace je ideální pro firmy všech velikostí, které hledají komplexní řešení pro správu zařízení, zahrnující funkce jako distribuci softwaru, správu záplat, vzdálený přístup, inventarizaci hardwaru a softwaru a zabezpečení mobilních zařízení. Řešení umožňuje centrálně spravovat PC, která jsou zapojená v doméně Active Directory i PC ve Workgroup bez centrální správy. Na PC s OS Windows 10 a 11 lze aplikovat konfigurace, které přebírá instalovaný agent a současně je možné je spravovat přes správu mobilních zařízení (MDM). 

Automatizace a podpora více platforem

Endpoint Central automatizuje IT procesy od konfigurace OS Windows, Linux a MacOS po distribuci softwaru a aktualizací. To šetří čas a minimalizuje chyby. Nabízí také možnost vytváření bezpečnostních opatření, jako je blokace nežádoucího softwaru.

Implementace v praxi:

  1. Výzvy: Různá operační prostředí, správa mimo Active Directory a manuální procesy zpomalující IT.
  2. Řešení: Endpoint Central sjednocuje správu do jedné konzole, automatizuje instalaci softwaru a správu oprav.
  3. Výsledek: 40% snížení času na správu IT a 25 % zvýšení produktivity. Rychlá diagnostika a vzdálená správa snižují výpadky.
 

Klíčové výhody:

  • Nastavení a identifikace zařízení z jednoho místa.
  • Rychlá distribuce softwaru a aktualizací.
  • Rychlé řešení incidentů s možností vzdáleného přístupu a integrace s ManageEngine ServiceDesk Plus.
  • Detailní přehled a kontrola nad zařízeními.
  • Provoz na vlastním serveru nebo v cloudu výrobce.
  • Možnost přepnutí do českého jazyka.
  • Správa je intuitivní s kvalitní dokumentací a podporou výrobce.
  • Licenční politika umožňuje rozšiřovat funkcionality dle potřeb.
Central-Based-management-IT-scaled.jpg

Důvody pro využívání Endpoint Central

  • Centralizovaná správa z jednoho místa zjednodušuje administrativu a zvyšuje efektivitu.
  • Automatizace rutinních úkolů šetří čas a minimalizuje chyby.
  • Zvýšená bezpečnost díky pravidelným aktualizacím.
  • Vzdálený přístup a rychlá podpora snižují prostoje.
  • Detailní inventarizace hardwaru a softwaru usnadňuje správu majetku.
  • Soulad s předpisy a politikami.
  • Správa mobilních zařízení podporuje BYOD (bring your own device).
  • Škálovatelnost pro malé i velké organizace.
  • Reportování a analýza pro lepší rozhodování.
  • Snížení nákladů díky efektivní správě a automatizaci.

Pokročilé funkce

  • Správa oprav: Automatizované nasazení aktualizací s možností testování jejich stability. 
  • Integrace systémů: Podpora pro aplikace ManageEngine a detailní analýza dat. 
  • Bezpečnostní směrnice: Blokace nechtěných aplikací a tvorba whitelistů aplikací. 
  • Vzdálená správa: Přímý přístup k zařízením uživatelů z pozice správce. 
  • Správa mobilních zařízení: Komplexní kontrola nad zařízeními s Androidem, iOS a Windows. 
  • Správa externích zařízení: Kontrola a omezení externích USB a Flash disků a dalšími zařízeními (CDROM, mobil přes USB, Bluetooth, tiskárny atd.) 
Pokrocile-funkce.jpg

Závěr

Endpoint Central je více než jen nástroj – jeho využití představuje strategické řešení pro firmy, které chtějí posílit svou IT infrastrukturu a zvýšit efektivitu. Naše zkušenosti s jeho implementací nám umožňují s jistotou doporučovat toto řešení našim zákazníkům, kteří usilují o moderní a centralizovaný přístup ke správě IT zdrojů. Endpoint Central může stejně jako našim zákazníkům pomoci i vám. Chcete vědět více? Kontaktujte nás zde 

Sdílet aktualitu:

Nezmeškejte novinky

Neodkládejte řešení technologických problémů.
Spojte se se zkušeným partnerem, který je vyřeší za vás.