Sdílejte:

Praktické tipy, jak naplno využít Microsoft Teams

Zefektivnění vaší každodenní práce

Publikováno: 26. 02. 2025
Man,Working,From,Home,Having,Online,Group,Videoconference,On,Laptop

Microsoft Teams není jen komunikační platforma, ale jedná se o multifunkční prostředí, které dokáže propojit váš tým, projekty i dokumenty. Pokud jeho funkce využijete naplno, můžete zefektivnit práci v celé firmě, ušetřit čas a zlepšit celkovou spolupráci. Připravili jsme pro vás několik tipů, jak na to. 

1. komunikační kanály

Kanály v Microsoft Teams vám mohou pomoci udržet přehled v projektech, tématech napříč týmy i odděleními. Je dobře známo, že jeden obecný chat zahltí celou firmu spoustou zbytečných informací. Vytvořte si strukturované kanály, které odpovídají vaším individuálním potřebám. 

  • Tip: Pojmenovávejte kanály jasně, například: „Marketing – Kampaně Q1“, „HR – Aktuální nábory“ nebo „IT – Hotline pro zákazníky“.  
  • Propojení se SharePoint: Dokumenty sdílené v kanálech se automaticky ukládají na odpovídající SharePoint knihovnu. Přístup k nim najdete v daném kanále na kartě Soubory“. Tím zajistíte, že vše bude zálohováno a snadno dohledatelné i mimo Microsoft Teams. 
Sdileni-na-SharePoint-scaled.jpg

2. Automatické sdílení dokumentů na SharePoint

Sdílení a správa dokumentů je v Microsoft Teams extrémně jednoduchá, a to díky integraci s aplikací SharePoint. 

  • Jak na to: Dokumenty nahrané do karty Soubory“ se automaticky synchronizují s odpovídající složkou na SharePoint. K těmto dokumentům mohou členové týmu přistupovat jak prostřednictvím Microsoft Teams, tak přímo přes Microsoft SharePoint.  
  • Výhody: Můžete nastavovat oprávnění, verzování dokumentů pro efektivní správu souborů v rámci celé firmy nebo konkrétního týmu.  
  • Tip: Přidejte do kanálu kartu Webová stránka“ a odkazujte přímo na konkrétní SharePoint stránku nebo důležitou sekci webu vašeho týmu a nahrajte všechny důležité dokumenty do karty Soubory“ v kanálu, aby byly přístupné všem členům týmu.  

3. Propojení s Plannerem

Microsoft Planner je nástroj pro plánování a správu úkolů. Víte ale, že Microsoft Teams umožňuje snadnou integraci Microsoft Planner přímo do konkrétních kanálů? 

  • Jak na to: V daném kanálu klikněte na „+“ (přidání nové karty) a vyberte Planner“. Vytvořte nový úkol nebo připojte existující.  
  • Tip: Každý úkol můžete doplnit o termíny, přílohy nebo komentáře – a tým bude mít díky tomu vše na jednom místě. Tento přístup je ideální pro sledování projektů a termínů.
Klavesove-zkratky-scaled.jpg

4. Použití klávesových zkratek

Zrychlete svou práci v Teams pomocí klávesových zkratek. Zde je několik nejužitečnějších:  

  • Zobrazení  klávesových zkratekCtrl+tečka (.)
  • Přejděte na Hledat = Ctrl+E (ve webové aplikaci Ctrl+ Alt+E)
  • Nový chat = Ctrl+N (ve webové aplikaci: levý Alt+N)
  • Zavřít = Esc 
  • Nápověda = F1 ( ve webové aplikaci Ctrl+F1)

5. Poznámky a automatizované zápisy ze schůzek

Během schůzek v Teams si můžete vést sdílené poznámky. Ve schůzce klikněte na tři tečky a vyberte Poznámky ze schůzky Než zahájíte schůzku, ujistěte se, že je v Microsoft Teams aktivována funkce automatického zápisu. Tuto možnost můžete zapnout v nastavení schůzky nebo během jejího průběhu.

  • Tip: Poznámky se automaticky ukládají do příslušného kanálu nebo chatu, takže je snadno dohledáte. Můžete je také strukturovat pomocí nadpisů nebo seznamů. 
  • Tip: Během schůzky otevřete nabídku „Více“ (tři tečky) a vyberte možnost „Nahrát a přepsat“ a poté „Spustit přepis“. Pokud je povoleno, systém začne automaticky zaznamenávat mluvené slovo do textové podoby. 

6. Nastavení notifikací a tichý režim

Notifikace mohou být užitečné, ale zároveň vám mohou brát zbytečně čas. Nastavte si je podle potřeb.  

  • Jak na to: Klikněte na svůj profilový obrázek -> „Nastavení“ -> Oznámení a aktivita“. Zde si můžete nastavit, jakým způsobem vás o nich bude Microsoft Teams informovat. 
  • Tip: Pokud potřebujete nerušeně pracovat, nastavte si „Tichý režim“ nebo jednoduše přepněte stav na Nerušit“. 

Závěr

Microsoft Teams nabízí spousty možností pro efektivní týmovou spolupráci, a pokud jej propojíte s nástroji jako je SharePoint, Planner nebo další aplikace Microsoft 365, získáte skutečně komplexní pracovní prostředí. Máte-li zájem o získání více informací o Microsoft 365, kontaktujte nás zde a naši odborníci se vám budou rádi věnovat.

Starší příspěvky:

V návaznosti na náš předchozí článek Efektivnější práce s dokumenty v aplikaci Word se dnes zaměříme na to, jak nám

Když se mluví o kybernetických hrozbách, většina lidí si představí sofistikované hackery či malware. Ve skutečnosti však největší riziko pro bezpečnost

Praktické tipy, jak naplno využít Microsoft Teams

Man,Working,From,Home,Having,Online,Group,Videoconference,On,Laptop

Microsoft Teams není jen komunikační platforma, ale jedná se o multifunkční prostředí, které dokáže propojit váš tým, projekty i dokumenty. Pokud jeho funkce využijete naplno, můžete zefektivnit práci v celé firmě, ušetřit čas a zlepšit celkovou spolupráci. Připravili jsme pro vás několik tipů, jak na to. 

1. komunikační kanály

Kanály v Microsoft Teams vám mohou pomoci udržet přehled v projektech, tématech napříč týmy i odděleními. Je dobře známo, že jeden obecný chat zahltí celou firmu spoustou zbytečných informací. Vytvořte si strukturované kanály, které odpovídají vaším individuálním potřebám. 

  • Tip: Pojmenovávejte kanály jasně, například: „Marketing – Kampaně Q1“, „HR – Aktuální nábory“ nebo „IT – Hotline pro zákazníky“.  
  • Propojení se SharePoint: Dokumenty sdílené v kanálech se automaticky ukládají na odpovídající SharePoint knihovnu. Přístup k nim najdete v daném kanále na kartě Soubory“. Tím zajistíte, že vše bude zálohováno a snadno dohledatelné i mimo Microsoft Teams. 
Sdileni-na-SharePoint-scaled.jpg

2. Automatické sdílení dokumentů na SharePoint

Sdílení a správa dokumentů je v Microsoft Teams extrémně jednoduchá, a to díky integraci s aplikací SharePoint. 

  • Jak na to: Dokumenty nahrané do karty Soubory“ se automaticky synchronizují s odpovídající složkou na SharePoint. K těmto dokumentům mohou členové týmu přistupovat jak prostřednictvím Microsoft Teams, tak přímo přes Microsoft SharePoint.  
  • Výhody: Můžete nastavovat oprávnění, verzování dokumentů pro efektivní správu souborů v rámci celé firmy nebo konkrétního týmu.  
  • Tip: Přidejte do kanálu kartu Webová stránka“ a odkazujte přímo na konkrétní SharePoint stránku nebo důležitou sekci webu vašeho týmu a nahrajte všechny důležité dokumenty do karty Soubory“ v kanálu, aby byly přístupné všem členům týmu.  

3. Propojení s Plannerem

Microsoft Planner je nástroj pro plánování a správu úkolů. Víte ale, že Microsoft Teams umožňuje snadnou integraci Microsoft Planner přímo do konkrétních kanálů? 

  • Jak na to: V daném kanálu klikněte na „+“ (přidání nové karty) a vyberte Planner“. Vytvořte nový úkol nebo připojte existující.  
  • Tip: Každý úkol můžete doplnit o termíny, přílohy nebo komentáře – a tým bude mít díky tomu vše na jednom místě. Tento přístup je ideální pro sledování projektů a termínů.
Klavesove-zkratky-scaled.jpg

4. Použití klávesových zkratek

Zrychlete svou práci v Teams pomocí klávesových zkratek. Zde je několik nejužitečnějších:  

  • Zobrazení  klávesových zkratekCtrl+tečka (.)
  • Přejděte na Hledat = Ctrl+E (ve webové aplikaci Ctrl+ Alt+E)
  • Nový chat = Ctrl+N (ve webové aplikaci: levý Alt+N)
  • Zavřít = Esc 
  • Nápověda = F1 ( ve webové aplikaci Ctrl+F1)

5. Poznámky a automatizované zápisy ze schůzek

Během schůzek v Teams si můžete vést sdílené poznámky. Ve schůzce klikněte na tři tečky a vyberte Poznámky ze schůzky Než zahájíte schůzku, ujistěte se, že je v Microsoft Teams aktivována funkce automatického zápisu. Tuto možnost můžete zapnout v nastavení schůzky nebo během jejího průběhu.

  • Tip: Poznámky se automaticky ukládají do příslušného kanálu nebo chatu, takže je snadno dohledáte. Můžete je také strukturovat pomocí nadpisů nebo seznamů. 
  • Tip: Během schůzky otevřete nabídku „Více“ (tři tečky) a vyberte možnost „Nahrát a přepsat“ a poté „Spustit přepis“. Pokud je povoleno, systém začne automaticky zaznamenávat mluvené slovo do textové podoby. 

6. Nastavení notifikací a tichý režim

Notifikace mohou být užitečné, ale zároveň vám mohou brát zbytečně čas. Nastavte si je podle potřeb.  

  • Jak na to: Klikněte na svůj profilový obrázek -> „Nastavení“ -> Oznámení a aktivita“. Zde si můžete nastavit, jakým způsobem vás o nich bude Microsoft Teams informovat. 
  • Tip: Pokud potřebujete nerušeně pracovat, nastavte si „Tichý režim“ nebo jednoduše přepněte stav na Nerušit“. 

Závěr

Microsoft Teams nabízí spousty možností pro efektivní týmovou spolupráci, a pokud jej propojíte s nástroji jako je SharePoint, Planner nebo další aplikace Microsoft 365, získáte skutečně komplexní pracovní prostředí. Máte-li zájem o získání více informací o Microsoft 365, kontaktujte nás zde a naši odborníci se vám budou rádi věnovat.

Sdílet aktualitu:

Nezmeškejte novinky

Neodkládejte řešení technologických problémů.
Spojte se se zkušeným partnerem, který je vyřeší za vás.