Sdílejte:

Aktivace nočního režimu ve Windows 11

šetřete své oči

Publikováno: 02. 08. 2023
windows-11-nocni-rezim

Noční režim, známý také jako režim ochrany očí, snižuje množství modrého světla emitovaného obrazovkou po setmění. To může pomoci snížit únavu očí a potíže se spánkem.

Jak na to?

  1. Otevření Nastavení: Klikněte na ikonu Start v levém dolním rohu obrazovky a poté klikněte na tlačítko Nastavení (ozubené kolečko).

  2. Přejít do sekce Obrazovka.

  3. Najít možnost Noční osvětlení: Pod možnostmi pro konfiguraci displeje byste měli vidět možnost „Noční osvětlení“.

  4. Zapněte noční osvětlení: Stiskněte přepínač „Zapnout noční režim“ do polohy „Zapnuto“.

  5. Nastavení nočního režimu: Můžete také upravit časový plán pro automatické zapnutí nočního režimu nebo jeho jas. Tyto možnosti se nacházejí pod tlačítkem šipky.

windows 11 - nocni rezim - nastavení

Proč omezit modré světlo?

  1. Lepší spánek: Modré světlo, které emituje obrazovka zařízení, může potlačovat tvorbu melatoninu, hormonu, který reguluje spánek. Snížení expozice modrému světlu ve večerních hodinách může pomoci tělu přirozeně se připravit na spánek a vylepšit kvalitu spánku.

  2. Snížení únavy očí: Dlouhodobá expozice modrému světlu může způsobovat únavu očí, napětí a podráždění. Snížení množství modrého světla, zejména ve večerních hodinách, může pomoci snížit tyto nepříjemné pocity a zlepšit pohodlí při používání zařízení s displejem.

  3. Ochrana zraku: Před dlouhodobým vystavením modrému světlu se spekuluje, že by mohlo přispět k riziku poškození očí a zhoršení zraku. Snížení expozice modrému světlu pomocí funkcí jako je noční režim může představovat prevenci proti těmto potenciálním rizikům.

Celkově méně modré světlo má potenciál poskytnout uživatelům pohodlnější prostředí pro práci a zábavu s elektronickými zařízeními, zejména ve večerních hodinách a před spaním.

Starší příspěvky:

Copilot pro Dynamics 365

Copilot pro Dynamics 365 s sebou přináší příležitost, jak změnit nejen způsob naší práce, ale zejména způsob jak o práci jako takové

Nová metodika pro provoz kamerových systémů

Kamerový dohled je běžnou součástí bezpečnostní infrastruktury firem, které řeší ochranu svých zaměstnanců i zabezpečení svého majetku. Dosavadní navigace v legislativě, týkající

Důležité upozornění pro provozovatele webů

Novinka v oblasti ochrany osobních údajů na webových stránkách 6. března 2024 došlo ke změně v oblasti ochrany osobních údajů na webových stránkách.

Aktivace nočního režimu ve Windows 11 – Šetřete své oči

windows-11-nocni-rezim

Noční režim, známý také jako režim ochrany očí, snižuje množství modrého světla emitovaného obrazovkou po setmění. To může pomoci snížit únavu očí a potíže se spánkem.

Jak na to?

  1. Otevření Nastavení: Klikněte na ikonu Start v levém dolním rohu obrazovky a poté klikněte na tlačítko Nastavení (ozubené kolečko).

  2. Přejít do sekce Obrazovka.

  3. Najít možnost Noční osvětlení: Pod možnostmi pro konfiguraci displeje byste měli vidět možnost „Noční osvětlení“.

  4. Zapněte noční osvětlení: Stiskněte přepínač „Zapnout noční režim“ do polohy „Zapnuto“.

  5. Nastavení nočního režimu: Můžete také upravit časový plán pro automatické zapnutí nočního režimu nebo jeho jas. Tyto možnosti se nacházejí pod tlačítkem šipky.

windows 11 - nocni rezim - nastavení

Proč omezit modré světlo?

  1. Lepší spánek: Modré světlo, které emituje obrazovka zařízení, může potlačovat tvorbu melatoninu, hormonu, který reguluje spánek. Snížení expozice modrému světlu ve večerních hodinách může pomoci tělu přirozeně se připravit na spánek a vylepšit kvalitu spánku.

  2. Snížení únavy očí: Dlouhodobá expozice modrému světlu může způsobovat únavu očí, napětí a podráždění. Snížení množství modrého světla, zejména ve večerních hodinách, může pomoci snížit tyto nepříjemné pocity a zlepšit pohodlí při používání zařízení s displejem.

  3. Ochrana zraku: Před dlouhodobým vystavením modrému světlu se spekuluje, že by mohlo přispět k riziku poškození očí a zhoršení zraku. Snížení expozice modrému světlu pomocí funkcí jako je noční režim může představovat prevenci proti těmto potenciálním rizikům.

Celkově méně modré světlo má potenciál poskytnout uživatelům pohodlnější prostředí pro práci a zábavu s elektronickými zařízeními, zejména ve večerních hodinách a před spaním.

Sdílet aktualitu:

Nezmeškejte novinky

Neodkládejte řešení technologických problémů.
Spojte se se zkušeným partnerem, který je vyřeší za vás.